Rada školy

Složení Školské rady

1. Členka jmenovaná zřizovatelem školy: Mgr. Bc. Eva Francová

2. Členka zvolená za rodičovskou veřejnost: Stanislava Wlodarczak

3. Členka zvolená za pedagogické pracovníky školy: Mgr. Iva Sentnerová

Jednací řád Školské rady

Jednací řád Školské rady při Speciální ZŠ, MŠ a Praktické škole, Varnsdorf, příspěvkové organizaci, T. G. Masaryka 1804, Varnsdorf

  1. Počet a zaměření jednání školské rady:

    Školská rada se schází třikrát ve školním roce.
    Školská rada:
  • vyjadřuje se k návrhům školních vzdělávacích programů a jejich následnému uskutečňování
  • schvaluje výroční zprávu o činnosti školy
  • schvaluje školní řád, ve středních a vyšších odborných školách, stipendijní řád a navrhuje jejich změny
  • schvaluje pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků v základních a středních školách,
  • podílí se na zpracování koncepčních záměrů rozvoje školy
  • projednává návrh rozpočtu právnické osoby na další rok a navrhuje opatření ke zlepšení hospodaření
  • projednává inspekční zprávy České školní inspekce
  • podává podněty a oznámení řediteli školy, zřizovateli, orgánům vykonávajícím státní správu ve školství a dalším orgánům státní správy
  • podává návrh na odvolání ředitele
  • podává návrh na vyhlášení konkursu na ředitele školy

 

  1. Obsah jednotlivých zasedání školské rady:
  • Na prvním zasedání ve školním roce Školská rada projednává a schvaluje Školní řád pro žáky a studenty, Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků SŠ, ZŠ a MŠ. Projednává a schvaluje Výroční zprávu o činnosti školy.
    • Termín zasedání: září daného školního roku.
  • Na druhém zasedání ve školním roce Školská rada projednává návrh rozpočtu na další školní rok, projednává Výroční zprávu o hospodaření příspěvkové organizace a navrhuje opatření ke zlepšení hospodaření.
    • Termín zasedání: únor daného školního roku.
  • Třetí zasedání ve školním roce je věnováno zhodnocení práce školy za celý školní rok.
    • Termín: červen daného školního roku. Na jednotlivých zasedáních se školská rada věnuje aktuálním otázkám, které souvisejí se zaměřením její činnosti.

 

  1. Svolávání Školské rady:

Zasedání Školské rady svolává předseda školské rady nebo místopředsedkyně školské rady. Oznámení o zasedání Školské rady obdrží její členové vždy nejméně čtrnáct dnů před termínem zasedání.

  1. Lhůty pro schválení jednotlivých dokumentů:
    Školská rada schvaluje předkládané dokumenty vždy na svých zasedáních, na kterých jsou dokumenty předloženy. V případě sporných otázek si nechává na jejich řešení lhůtu jednoho měsíce.
     
  2. Přítomnost statutárního zástupce školy:
    Při řešení důležitých otázek týkajících se fungování a organizace školy bude na jednání Školské rady přizvána ředitelka školy.
     
  3. Usnášení schopnost Školské rady:
    Školská rada je usnášení schopna v případě přítomnosti alespoň nadpoloviční většiny členů. Ke schválení dokumentů předložených Školské radě je potřeba nejméně nadpoloviční většina kladných hlasů přítomných členů na zasedání Školské rady.
     
  4. Zápis ze zasedání Školské rady:
    Z každého zasedání Školské rady bude pořízen zápis, který bude předložen k podpisu členům školské rady vždy na následujícím zasedání. Kopie zápisu bude vždy předána statutárnímu zástupci školy.
     
  5. Školská rada a GDPR:
    Podle § 168 školského zákona je ředitelka školy povinna umožnit školské radě přístup k informacím o škole, zejména k dokumentaci školy. Informace chráněné podle právních předpisů poskytne ředitel školy školské radě pouze za podmínek stanovených těmito zvláštními právními předpisy. Poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím tím není dotčeno. Těmito zvláštními předpisy je nyní nařízení EU 679/2016 ze dne 27. 4. 2016, obecné nařízení na ochranu osobních údajů.

Zásady pro práci s informacemi o škole:

  • ředitelka školy poskytuje Školské radě informace o škole v agregované podobě (počty žáků, počty pedagogů…)
  • objeví-li se při jednání Školské rady osobní údaje, upozorní ředitel školy členy Školské rady na povinnost zachovávat mlčenlivost o těchto údajích
  • výstupy ze Školské rady (záznamy z jednání) nesmí obsahovat osobní údaje žáků, jejich zákonných zástupců a zaměstnanců školy.